Kalifornie 2017 nejen za čtyřkolkami – Díl druhý

Je 24.9.2017 ráno a my se budíme do prvního amerického dne. Vlivem časového posunu se budím docela brzy Lukáš ještě spí tak dávám sprchu a pak společně vyrážíme do lobby hotelu kde využíváme bezplatné nabídky na snídani dáváme si kafe banány a nějaké čokoládové sušenky. Pak už sedáme do auta a hurá směr Universal Studios Hollywood. Cestou z auta kluci pozorují Los Angeles a ranní provoz v tomhle gigantickém městě. Když přijíždíme do Hollywoodu ukazuju klukům známý nápis na skalách z auta se ale vyfotit nedá. V Universal studios parkujeme zhruba hodinku před otevírací dobou tak máme čas se courat po obchůdkách a Kanx má klid na to pořídit nějaká videa.

20170925_072246  20170924_081149  20170924_083213

Když se blíží devátá hodina míříme k bezpečnostní kontrole kterou v pohodičce projdu a když se otočím vidím Johana jak si ho opět štelují stranou na detailnější prohlídku :D Ten kluk to prostě přitahuje :D. U hlavní brány zdí epická hudba a nečekáme ani moc dlouho a brány zábavy se otevírají. Jako první míříme k obrovskému zámku Bradavice z filmové série o Harry Poterovi. Byl jsem tu dvakrát ale tohle je novinka a tak se moc těším. U hradu je postavena známá „Příčná ulička“ s krámky s hůlkami atp. Návštěvník si zde může koupit kouzelnou hůlku a mapu, se kterou když pak provede před výlohou ten správný pohyb „ tedy zakouzlí“ pak se ve výloze něco rozpohybuje . Prohlížíme si parní vlak, se kterým školáci ve filmu vyráží do bradavic, a pak už spěcháme ke vchodu do hradu, kde nás čeká let na koštěti v kombinaci horské dráhy a 3D projekce. Procházíme hradem a poznáváme místa z filmu ( měnící se schodiště s pohyblivými obrazy , mluvící klobouk atd.) no fantasie tady se z každého stane dítě :D. Před nástupem na dráhu umisťujeme svoje cennosti (tašky, peněženky, pasy, fotoaparáty) do skřínky, která se zamyká otiskem prstu a hurá na dráhu. Ta je fantastická. Na koštěti prolítáme magický filmový svět .. vedle slyším Kanxe, který kombinuje nadšení s hudráním že tohle „nemá rád“ :D .. ven všichni vycházíme jak se říká s hubou od ucha k uchu :D.

20170924_153421  20170924_152351  20170924_152448

Klasická moje zábava přichází na řadu hned vzápětí, když se snažím otiskem prstu otevřít skřínku, ve které jsem si uložil cennosti. Kluci přihlíží, jak zkouším jeden palec, druhý palec a to vše 10x a nic. Začínám propadat panice, že den v Universal Studios strávím řešením zamčené skříňky. Vidím Johana jak bojuje se smíchem ale drží se a vybízí mně zkusit to znovu. No zkouším a nakonec asi na 20 tý pokus skříňka podlehne nátlaku a vydá cennosti ze svých útrob. :D Takže skříňku už nebrat :D. Pak se vydáváme zpátky a cestou si ještě s Lukášem dávám horskou dráhu u „Hagridova Domečku“, kterou ale hodnotíme jako docela slabou.  Nakonec se s Johanem zastavuju u krámku s kouzelnými hůlkami a nebyl bych to ani já abych si jednu nekoupil a pak nezkoušel „trapčit“ před každou z výloh, abych jí rozpohyboval :D. Věřím, že pohled na čerstvého čtyřicátníka jak mává kouzelnou hůlkou a vykřikuje Alaha almara vyloudil úsměv na tváři nejednoho přihlížejícího :D.

20170924_093942  IMG_0444  IMG_0393

Když se nabažíme Harryho Potera vyrážíme na Studio Tour tedy projížďku autobusem po filmových studiích. Kluci jí neznají a my s Lukášem se těšíme na Fast and Furious který je na trase nový. Autobus projíždí filmové ateliéry a cesta je doplněna o „bonusy“ pro zpestření. První z nich je King Kong kdy autobus zajede do jeskyně ve které si návštěvník nasadí 3D brýle a absolvuje nervy drásající zápas King konga s dinosaury. Autobus letí ze skály voda stříká lidi ječí prostě přesně tak jak to má být :D. Dalším bonusem je nově vybudovaná Garáž kde opět ve 3D s autobusem účastník absolvuje dálniční honičku z filmu Fast and Furious je to nové a tedy pecka … kombinace reality a 3D projekce je prostě tady asi nejvíc co jsem kdy viděl člověk místy neví kde mu hlava stojí uhybá před pneumatikami které se na něj řítí atd.. Když nás autobus vysadí nestíháme si sdělovat dojmy.

20170924_085647  20170924_135058  20170924_121820

Park je obrovský takže sledujeme časy, kdy kde co začíná a snažíme se vše stihnout. Dáváme si Jurský Park tedy projížďku na člunu po parku , Potom Mumii kde Kanxe i přes mírný odpor poutáme do vozítka horské dráhy ukryté v útrobách pyramidy a ten to nakonec chválí. Další jsou Transformers opět skvělá jízda kombinace reality a 3D projekce při které se člověk drží zuby nehty a nestíhá si uvědomit co je a není reálné. Kolem hlavy mi sviští rakety, kterým uhýbám a jejich výbuchy mně ale skutečně ošlehnou plameny no pecka.Je něco po poledni a dostavuje se hlad, takže usedáme do retro bistra a dáváme si parádní americký burger. Kanx poletuje s kamerou tak doufáme, že jeho „vídeo“ bude třída. Když dojíme říkám si že bych si když mám ty narozeniny mohl dát pivko takže vyrazíme do části „The Simpsons“ kde mají to klasické Homerovo pivko a já se šteluju do fronty. Když na mně přijde řada a já obsluhujícímu mladíkovi řeknu dej mi to pívo jedno … on na mně suše že mu musím ukázat ID :D No jdu do kolen … říkám chlapče mně je dnes přesně 40 let, skutečně vypadám na to, že mi není 21 ? On klasicky po americku že to jsou „rule“ a hotovo :D tak jdu potupně ke stolku pro pas a od chlapců si vyslechnu notnou dávku humoru na mojí osobu :D Když potom obsluze předložím pas dá mi konečně vytoužené pivo a řekne si o 12 dolarů :D No už to neřeším mám narozeniny tak ho beru a s vítězným pocitem tu žbrndu vychutnám :D

20170924_123854  20170924_131739  20170924_184301

Po obědě míříme na živou show „Water World“ je to špičkové představení kaskadérů v reálných kulisách z filmu. Výbuchy pád letadla honičky na vodních skútrech. Viděl jsem to už potřetí a pořád to můžu :D. Pak dáváme Simpsons Ride a nově zřízenou atrakci Walking Death .. ta je docela hustá … prochází se rozpadlým domem kde jsou reální herci hnusáci takže tu někdo vyskočí s motorovkou tu mně někde ze tmy popadne nějaký zombík za ruku :D Když lezeme ven jede nám pumpa tak na pětinásobek výkonu :D.  Ve studiích trávíme celý den a zábava je to skutečně řádná. Zdálo by se že 105 USD za vstup je hodně ale stojí to za každý cent. Když už usoudíme že jsme dost vyblbnutí tak ještě cestou k autu projdeme krámky nakoupíme nějaké ty drobnosti a pak už za tmy vyrážíme k hotelu. Cestou si kupujeme pivka a večer ještě posedíme u hotelu na lavičce pokecáme a pak unavení relativně brzy uleháme ke spánku. Zítra nás čeká přesun do San Diega a spousta aktivit hned první den. Než zavřu oko ještě vymýšlím jak to časově co nejlépe skloubit … pak už mně skolí únava …