Deník – Pátý den jízdy

Dnes vstáváme do pátého dne expedice.  Ráno je opět krásně a my tedy v rychlosti snídáme a balíme. Balíme tentokrát i stany a spacáky protože se chystáme na noc v divočině. Předběžně domlouvám se skupinou Duffy, Marinemen a spol. že se s nimi večer sejdeme někde u Bígru na společný nocleh. Rána opilcova jsou těžká a mně ke kocovině z noční pařby ještě slušně bolí krční páteř, takže to chvíli vylehávám a dnes jsem autorem mírného zpoždění já :D

Když máme nabaleno sjíždíme do Nuova Moldova, kde tankujeme plné nádrže ale i plné kanystry. Bimbajs junior jede s tátou na polárce a hned na benzínce příchází s tím, že se na kolku dva opravdu nevejdou. S tím lze bohužel souhlasit, protože Polaris opravdu pro dva velké chlapy není. Vyrážím tedy za Blaženkou s prosbou, zda by nevzala mladého Bimbajse na svého dlouhého JM Gladiátora, buď jako řidiče nebo jako batoh ta však obě varianty rezolutně odmítá a tak hledáme řešení jiné. Nakonec přichází naše záchrana Pája, který nabízí, že mlaďase poveze na KQ. To je výborný nápad jelikož jsem si to již jeden celý den v terénu vyzkoušel a je to bez problémů i pro dva dobře živené jedince :D. Bohužel zjišťujeme, že je opěrátko a sedák k Pájově kolce v Gerniku a tedy vyrážíme zpět (zhruba 20 km). V Gerniku umisťujeme sedačku a údolím Sichevity míříme zpět k Dunaji. Stálo nás to cca dvě hodinky zpoždění a tak se rozhoduji, že původně kochací přejezd podél dunaje vezmeme svižně.

Podél Dunaje jedeme až k odbočce na Eibentál. Cesta je to krásná výhledy parádní a tak je na co se koukat. Široká řeka teče svižně a břehy jsou plné života (žáby, želvy). Celý břeh je pak odpočívadlo za odpočívadlem a to bohužel přináší i docela nepořádek (PET Lahve, plechovky a bordel).  K odbočce na Eibentál dojíždíme zhruba za hodinku cesty a hned míříme kamenitou cestou do Eibentálu . Nad vesnicí pak stavíme u pěkně udělaného turistického posezení a dáváme oběd.

Po obědě projíždíme Eibentál a volíme červenou značku směrem na Bígr. Šipka navigace ukazuje zhruba 17 km a tak si říkáme, že to bude pohodový teréní přesun. Hned za vesnicí projíždíme další z mnoha opuštěných dolů a nacházíme červenou značku vedenou přes pořádný výjezd. Zkouším jej zdolat ale vzdáváme to a tuhle pasáž objíždíme lesem. Po vystoupání na hřeben jedeme jednu z opravdu parádních cest. Všude okolo jsou husté převážně bukové lesy a cesta je evidentně dlouho nejetá, naštěstí je ale na místní poměry docela dobře značená.  Jedu první a tak hledám značku za značkou a snažím se držet cesty zapadané listím. Přejíždíme mraky klád klacků a průjezdy jsou občas docela technické.

Zhruba po hodince jízdy narážíme na místo, kde cestu kříží malý mokřad. Jako první nořím přední kola do bláta a bez větších potíží projíždím. Ostatní mně následují jen Bláža uvázne a tak přijde ke slovu její zbrusu nový naviák.  Bahno smrdí až to ohýbá plasty :D a tak vysvobozujeme a frčíme dál.  V jednu chvíli se mně po pravé straně otevírá výhled do krajiny a tak zastavujeme a fotíme.  Výhled ukazuje, že okolo jsou opravdu jen husté lesy a ostré kopce. Za přibližně hodinku cesta přechází ve stezku a prudce padá do údolí. Když zastavuji abych pěšmo mrknul zda je to sjízdné narážím na stezce na čerstvé medvědí lejno plné jablíček a šípků. Ukazuji to mladému Bimbajsovi ten se ale směje protože si myslí, že ho jen tak straším :D. Stezka je sjízdná a tak padáme prudce dolů s kopce s tím, že stezku občas objíždíme lesem. Brzdy kvílí a prudké srázy s listím prověřují naše schopnosti. Blaženka opět ukazuje, že je fakt výborná kolkařka protože všechno dává s grácií a bez potíží.  Když klesneme zhruba do poloviny kopce narážíme na rokli po jejíž hraně vede stezka s vyloženě nesjízdným náklonem.

S Bimbajsem seniorem diskutujeme o dalších možnostech a rozhodujeme se, že rokli přejedeme o pár desítek metrů výše a zkusíme stezku objet po hřebeni. Jedeme to zkusit a tak přejíždíme rokli a na druhé straně stoupáme k hřebeni. Bimbajs pak vyráží napřed prozkoumat pokračování a já stahuji ostatní k sobě přes rokli. Když jsou všichni u mně zaslechneme z druhé strany kopce volání Bimbajse . Volání není vůbec rozumět ale jeho hlasitost v nás vybudí obavy zda se něco nestalo.  Necháváme tedy ostatní u kolek a se Sýkorkou se rozbíháme směrem kterým tušíme Bimbajsovu stopu. Na hřebeni zaslechneme další křik který nás vybičuje k akceleraci a tak jsme za hřebenem za pár okamžiků. Když máme Bimbajse na dohled sděluje nám že se nic neděje a že na nás volá ať jedeme za ním. Uff spadl nám kámen ze srdce a já jej trošku kárám protože nás fakt vystrašil.  Míříme tedy zpátky pro čtyřkolky a já jsem po tomto lesním sprintu blízko srdečnímu kolapsu :D Když se vydýcháme přejíždíme hřeben směrem k Bimbajsovi ale v okamžiku kdy se mu skoro přiblížíme přichází mladý který šel zkoumat cestu dál a oznamuje že je totálně neprůjezdná že tudy se dolů určitě nedostaneme.

Navigace nám ukazuje, že jsme kdesi zhruba 3 km od Bígru. My rozhodujeme že vzhledem k tomu že je 5 hodin otáčíme a bivak dáme někde samostatně zde na kopcích. Postupně tedy otáčíme kolky a složitý sjezd dáváme nahoru. Určujeme pořadí tak abychom se vzájemně jistili a bez větších potíží zahajujeme výjezd zpět na hřeben.

Sleduji předemnou jedoucí Blážu a v nekoukám na cestu což vede k malé adrenalinové vložce, kdy najedu na mladý stromek, který mně v hnusném výjezdu zvedne předek až k nebesům :D Je to ale takový mžik, že se tentokrát nestačím ani bát :D stromek se naštěstí v poslední vteřině ohýbá a já zase získávám kontakt předních kol se svahem…  uff  byl to mžik a mohlo být veselo :D. Po výjezdu na hřeben lovím signál a píšu klukům SMS, že nedorazíme.  Stejnou cestou pak míříme zpět blíže k Eibentálu. Všechno běží jako po drátkách a o jediná zábavná vložka jde opět k mé tíži, když přejíždím kládu jako hrom a ta se mně zcela nepochopitelně pasuje do podběhu u kolky :D Kluci staví a když vidí jaký že to klacík jsem nabral nevěří svým očím :D. Zhruba po dvou hodinkách pak zastavuji na louce na hřebeni a za padající tmy v rychlosti stavíme malý stanový tábor. Sýkorka vyráží na kamení na ohniště a tak jejich stan zkušeně staví Bláža sama. Já a Pája stavíme každý svůj ministan a Bimbajsové staví malý Karlštejn s ložnicí  a předsíní  :D. Když se Sýkorka vrátí s kamením oheň nakonec zavrhujeme protože louka je zcela suchá a riskovat nějaký požár se nám nechce. Vaříme tedy véču na vařičích a já lovím vlastnoručně nakládaný sýr, kterým skromnou hostinu uzavíráme.

Značně znaveni uleháme k spánku. Tentokrát luxusní noc, kdy okolo šustí louka a spíme přímo pod hvězdami. Než se stačím pořádně pokochat usínám :D