Access Max 700 EFI 4×4 – Krátký test

Na Chorvatskou expedici nám firma ASP Group ochotně zapůjčila novinku na trhu čtyřkolek a to stroj Access Max 700 EFI 4×4.  I přesto, že se domníváme, že pro nějaký sofistikovaný test stroje je třeba najetí pár tisíc kilometrů (pak lze teprve uspokojivě hodnotit kvalitu atd.) Vám přinášíme krátký test a naši zkušenost s touto čtyřkolkou. Každá recenze je  subjektivní a tudíž i na tuto  recenzi nahlížejte čistě jako na pohled čtyřkolkářů, kteří na svých expedičních cestách sedlají různé stroje. Čtyřkolka opticky působí subtilním dojmem a její design hodně připomíná čtyřkolku Yamaha Grizzly a to zejména zpracováním přední masky.  První dojmy z jízdy ty optické jen umocňují, protože čtyřkolka je drobná, lehká, dravá a v terénu velmi obratná. Zpracování působí kvalitně, všechno parádně lícuje, sedačka je z kvalitního materiálu a poskytuje dobrý komfort pro řidiče. Jízda se spolujezdcem je ale spíše nouzovým řešením, když už se dva směstnají na sedačku budou si v terénu překážet na nášlapu, který příliš místa neposkytuje. To ale platí pro terén, přesuny po silnici či nějaké té polní cestě nebudou ve dvou lidech znamenat větší problém.  Líbí se nám zpracování předních světlometů, které jsou kulaté dvojité projektorové s duálními čočkami a tudíž nemají velkou plochu a nebudou náchylné na rozbití od větví či odletujích kamenů. I přes  minimalistický design světlomety svítí velmi dobře. Čtyřkolka je také  vybavena  LED světly pro denní svícení (ty zapůjčený stroj neměl jelikož měl demontovánu část předního rámu kvůli montáži pásů),  LED zadními světly a LED bliknami což znamená menší zátež pro baterii a zároveň výbornou svítivost.

     

Řízení:
Řízení čtyřkolky jde krásně zlehka a v rámci Chorvatské expedice, kdy stroj většinu času sedlala křehká žena dokázal, že posilovače není třeba (na to má jistě vliv nízká hmotnost čtyřkolky ale i dobře zvolené obutí).  V členitém terénu i při prudších sjezdech se čtyřkolka ovládá velmi lehce stroj výborně drží stopu a  jeho vedení terénem je tedy hračkou i pro méně zkušeného řidiče. 

  • Stroj měl při převzetí najeto 200 km a při přebírání byla znatelná menší vůle v čepech řízení (stroj ale prvních 200 km absolvoval na pásech a to nejen na sněhu což v kombinaci s tím, že jde o předváděčku vůli vysvětluje).

Podvozek:
Čtyřkolka nás mile překvapila světlou výškou, která umožnila překonávat kamenité pasáže bez jakéhokoliv kontaktu s kameny atp.  Určitý vliv na světlou výšku má i nastavení tlumičů, které byly dle našeho názoru na testovacím stroji nastaveny hodně do tvrda to mělo za následek poměrně skákavý pocit z jízdy po kamení. Tlumiče ale nabízí 5 poloh nastavení a tak bychom si je při delším užívání určitě vyzkoušeli přenastavit dle váhy řidiče. Stabilita stroje je výborná boční náklony prudké výjezdy či sjezdy vše bez jakýchkoliv potíží. Čtyřkolka nabízí velmi stabilní pocit pro řidiče.

  •  Při testu se nám podařilo vytřást matky u obou zadních stabilizátorů (chorvatské cesty jsou skutečně kamenité). Matic se nám podařilo vytřást více povolil i plechový kryt výfuku a jeden šroub na plotně naviáku.

Brzdy:
Brzdy výborné. Vzhledem k tomu, že jsou kotouče na všech čtyřech kolech brzdí čtyřkolka skutečně dobře.  Vlastní brždění není tak ostré jako například u stroje AC 700, který jsme testovali v minulosti ale to vidíme spíše jako výhodu protože lze brždění regulovat plynuleji což zejména na sypkých a kluzkých podkladech usnadňuje řízení a řešení krizových situací :D. Motorová brzda funguje také bezchybně a stroj brzdí motorem velmi účinně (opět hodně pomáhá malá hmotnost čtyřkolky) takže ani na poměrně sypkém sjezdu nenastává blokace kol a  následné sunutí skluzem.

   

Motor a variátor:
Motor a variátor má skutečně ostrý a rychlý nástup. Čtyřkolka je až neuvěřitelně dravá a z variátoru jsme měli skoro on/off pocit :D. Nezkušeného řidiče může takhle ostré dávkování výkonu až zaskočit a to zejména v teréních pasážích, kde stačí zavadit o plyn a stroj vystřelí kupředu. Projev motoru i variátoru je tedy vyloženě sportovní a lze ho přirovnat k projevu Suzuki KQ se všemi jeho výhodami i nevýhodami. Není žádný problém postavit stroj na zadní ale taky není žádný problém zabrat za kámen dát si více plynu a poslat čtyřkolku na zadní/bok atp.. V rámci expedice ale čtyřkolku sedlala slečna a i na takto ostrý projev si po čase v lehkém terénu zvykla. Startování a to i v teplotách hluboko pod bodem mrazu výborné stroj chytá na první škrtnutí.

Převodovka 4×4:
Připínání předního náhonu po celou dobu fungovalo výborně i když chorvatský terén neposkytoval tolik příležitostí jej využít pár jich bylo. Co nás překvapilo byla mírně delší prodleva v připnutí to je ale věcí zvyku a pokud bude fungovat bezchybně je to spíše vlastnost. Řazení fungovalo bez problémů vyjma jednoho okamžiku, kdy bylo třeba zacouvat až do vykřížení čtyřkolky ve svahu a následné přeřazení ze zpátečky šlo hůře. S tím jsme se ale setkali i u řady jiných strojů a je to drobnost řešitelná poladěním táhel řazení.

Oplastování:
Oplastování čtyřkolky je kvalitně slícované. Plasty jsou náchylnější na poškrabání (lak) a působí křehkým dojmem. My jsme ale čtyřkolku testovali za teplého počasí u moře a tudíž nejsme schopni tvrdost plastů nijak hodnotit.

Ostatní:

  • Víčko nádrže je poněkud utopené v zavíracím kastlíku na vršku nádrže a manipulace s ním je trošku obtížná. Při tankování nás překvapil velký tlak, který byl při sundání víčka v nádrži. 
  • Přístrojová deska má docela příkrý sklon. V ostrém sluníčku je pak hůře čitelná například ukazatel připnutí předního náhonu je pak hůře vidět.
  • Mírně jsme bojovali s řazením na levé straně . Je to ale čistě otázkou zvyku protože když čtyřkolku sedlal řidič který neměl žádný návyk tak nějaký problém nezaznamenal.

Shrnutí:
Čtyřkolka na nás udělala dobrý dojem. Vzhledem k jejímu projevu bychom ji zařadili spíše do roviny hobby čtyřkolek pro sportovně rekreační užití. Výkon motoru v kombinaci  s obratností a lehkostí stroje z něj činí zajímavou volbu pro všechny uživatele, kteří nechtějí stroj čistě na práci ale spíše na volnočasové aktivity výlety po okolí či sportovnější vyžití na 4×4 stroji. Celkově se nám toto první krátké  seznámení se strojem líbilo. Na nějaké sofistikovanější hodnocení tedy doporučení či nedoporučení jsme na čtyřkolce nenajeli dostatek kilometrů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>