Výlet na čtyřkolce – Okolí Vranovské přehrady

Přinášíme Vám další zajímavý tip na výlet tentokrát v okolí Vranovské přehrady na jihu Moravy.

Navštívíme: zámek, hrad, zříceninu, rozhlednu, muzeum Tatra, motomuzeum, muzeum železné opony, řopíky a bunkry,  zajímavé vyhlídky do údolí řek Dyje a  Želetavky, Hráz přehrady, vysutý lanový most, pěkné koupání a další….

K výletu okolím Vranovské přehrady jsem vybral pouze asfaltové cesty, ale vzhledem ke krásné přírodě v okolí a k velkému množství zatáček serpentin a sjezdů bude tento výlet zajímavý i pro čtyřkolkáře. Tento výlet doporučuji realizovat v období července a srpna. Samozřejmě, že znám hromadu stezek a polních cest, ale vzhledem k blízkosti národního Parku Podyjí a k velkému množství chat ,kempů a velkého počtu turistů a cyklistů tuto variantu v sezóně nedoporučuji. Na takovéto vyřádění je Rumunsko a další podobné destinace, o kterých se zde na ATV-expedice dozvíte vše potřebné. Tento výlet berte jako tzv. kochačku a pohodový víkendový výlet.

Pro start jsem vybral obec Lesná. V centru obce je velké neplacené parkoviště přimo naproti Muzeu Motocyklů a je i penzion pro případné ubytování (http://www.veteransalon.cz)

Z Lesné pojedete po hlavní silnici do Vranova nad Dyji, před Vranovem v horní části serpentin je v pravotočivé zatáčce krásný výhled na Vranov zámek a Benátky. Doporučuji zastavit na malém odpočívadle. Na zábradlí vyhlídky  si můžete s partnerem či partnerkou uzašít svoji lásku visacím zámkem, jsou zde dva prsteny, které jsou navzájem propojeny , toto je legenda ze staré Číny. Zámků je zde již obrovské množství. Této vyhlídce se říká Vyhlídka zamilovaných.

Dál pokračujete Vranovem do centra za mostem vlevo k zámku do kopce, zde je benzinka pro doplnění paliva. Na kopci nad Vranovem v ostré zatáčce je vchod do zámku. Doporučuji zastavit před vchodem , na 4kolku je zde místa dost. Prohlídku zámku bych asi vynechal je to sice zajímavé ,ale v moto oblečení a se čtykolkama, které by jste museli nechat stát 1km pod kopcem na legálním parkovišti  to není moc dobrý nápad. U zámku čtyřkolky chvíli stát můžou, po projití všech nádvoří je u zadního krásná vyhlídka na Vranov toto určitě nevynechte. Na chvilkové zatavení u zámku Vám nikdo nevynadá.

Po odjezdu dál směrem na Podmyče je asi 600m od zámku odbočka doprava ke zrenovovaným bunkrům (čtyřkolky nechte u silnice). Další cesta přes Podmyče do Lančova v centru obce je hospůdka s terasou a možným výhledem na čtyřkolky. Dále dle šipek na Cornštejn a Vysočany.

Při sjíždění k přehradě je v lese po pravé starně zřícenina Cornštejn. Čtyřkolky nechte před vchodem u cesty pěšky pak asi 100 m k bráně. Zřícenina hradu je částečně opravená a stojí opravdu za návštěvy, výhledy z ní jsou fantastické. Jsou zde vystavěny vysuté dřevěná lávky, aby se dalo dostat do všech částí rozlehlého hradu. Otevřeno červenec-srpen 9:00 – 17:00 vstupné 40,- / 20,- Kč.

Dále pak přes most nad přehradou do Vysočan a potom směr Dešov. Po sjetí serpentin za řekou vpravo do Zblovic. Pozor jsou zde velké vracečky a špatná cesta. Za Zblovicemi směr Bítov na křižovatce vpravo k hradu Bítov. Po pravé straně je restaurace Rumburak s nově postavenou rozhlednou. Zde zastavte a dejte si pár schodů na rozhlednu vysokou 30 metrů.  Součástí restaurace je i ubytování a bowling.

Kousek za Restaurací je parkoviště a cesta k hradu Bítov. K hradu se z parkoviště musí asi 800m pěšky. Po prohlídce zpět na křižovatku a do Bítova. Při vjezdu do Bítova je další benzínka. V centru Bítova vedle bývalé hospody je muzeum Tatra . Z Bítova pokračujte dál z kopce k druhému Bítovskému mostu, před ním se dáte doprava do kempu Horka. Projedete celým areálem až dozadu. Zde je vhodná pláž ke koupání, je to jediné místo kde se dá dojet na čtyřkolce až k vodě. Jsou zde 3 restaurace a pěkný výhed na Cornštejn.

Dál vede cesta zpět přes most nahoru kolem již zhlédnutého Cornštejna  zpět do Lančova. Potom směr Vranov nad Dyjí. Při sjezdu ve Vranově odbočte vlevo k hrázi Vranovské přehrady. Parkoviště je placené, nechte čtyřkolky hned u pokladny oni to budou lépe hlídat. Pak pěšky na hráz a za hrází dál k zajímavému lanovému vysutému mostu přes Švýcarskou zátoku. Na druhé straně je kemp s asi největší pláž v Čr. Cesta přes hráz k pláži je lemována velkým množstvím restaurací a letních zahrádek, v kempu je bazén, lanové centrum a množství hospůdek a stánků Vietnamských prodejců. Je to pěkná procházka s vyhlídkou na hráz , elektrárnu a hlavní vodní plochu Vranovské přehrady.

Po kochačce zpět na čtyřkolky do centra Vranova po stejné cestě přes serpentiny do Lesné. Z lesné do Horního Břečkova a dál do Čížova, na konci Čížova je muzeum železné opony. Jsou to pohraniční zátarasy přímo na hranici s Rakouskem. Pozor jste v národním parku Podyjí . Hned vedle zátaras je Čížovské infocentrum Národního Parku Podyjí se stálou výstavou o přírodě v Podyjí. Otevřeno 10:00 – 17:00. Dál vede cesta zpět do Lesné k místu, kde jsme začínali. Při vjezdu do Lesné je na začátku obce po pravé straně větrný mlýn s restaurací. Pěkný výlet a šťastný návrat. Případné dotazy pište na Leos2@seznam.cz