Expedice Romania I – Den 7

Budíme se do posledního dne expedice. Ráno nacházím na zápraží Keepera s čerstvou kávou a tak se přidávám a čekáme až se ostatní vzbudí. Siver po ránu vypadá o poznání lépe prý už mu je dobře a tak nám padá kámen ze srdce.

U snídaně jej vybízím ke zdrženlivosti ale pak jen pozoruji, že chuť k jídlu má zase zcela zpátky a tedy se přes rajčátka propracoval až k mastné klobásce :D. Budu se opakovat :) ale k snídani byly buchty :) poslední zkušenost s tímto kulinářským zázrakem mňam.

Protože jsme se včera k Bígru nedostali rozhodujeme se pro opakování pokusu s tím, že tentokrát pojedeme kolem Dunaje po silnici a až z Bígru se budeme vracet terénem. Nejprve se společně s druhou skupinou vydáváme ke společnému focení u cedule Gernik. Je nás tedy slušná tlupa a prima tlupa. Po vyfocení pokračujeme po cestě do Moldova Nuova a pak dál podél Dunaje až k odbočce na Bígr.

Cestou míjíme řadu policejních hlídek, které nás však bez povšimnutí míjí. U krásných policistek je to skoro až škoda :D. Na Bígr pak odbočujeme na místní prašnou silnici, která stoupá krásným kaňonem na vrcholky kopců. V kaňonu je příjemně a tak na chvíli zastavujeme abychom se občerstvili a potěšili pohledem na krásný potok.

Když se vydáme dál nacházíme přes cestu padlý strom a u něj bezmocnou posádku českých turistů s autem. Než se rozkoukám, kluci se chopí každý svého. Silver zapřahá naviák a odstraňuje strom z cesty. Pája zastavuje u české slečny a navazuje rozhovor :) Jak říkám každý k svého :D

Když je strom odstraněn vyrážíme dál do Bígru. Bígr je krásná česká vesnička zasazená na malebném svahu za hřebenem hor. Pomalu projíždíme a hned v úvodu nás zaujme zaparkovaná čtyřkolka E-Ton s českou poznávací značkou u jedné z chalup i na takovémto stroji se zde dá užít spousty zábavy.

Dle plánu za vesnicí odbočujeme na červenou značku a míříme zpět směr Gernik. Cesta nás vede hlubokým lesem opět po hřebenech. Občas se otevře krásný výhled do krajiny. Zde je les opravdu hustý a dle informací od místních se zde dá i ten medvěd zahlédnout .

Dnes opět jednu na zapůjčeném Arcic Cat a tak si užívám posilovače ale i silnějšího motoru. Cesta ubíhá krásně do okamžiku kdy se před námi otevře prudký sjezd prosekanou mýtinou.

První se dolů spouští Silver s Keeperem a za nimi já. Kočka je ale lehká a obratná a tak mně nakonec sjezd nedělá problémy byť kluci raději vybíhají a jsou připraveni dát záchranu. Když se všichni spustíme dolů zahlásí Tlusťoch, že to byla paráda a než se nadějeme jede to znovu nahoru a zpět dolů :D My v mezičase zjišťujeme, že Keeper píchnul kolo a tak lepíme. Nakonec využíváme krásného stínu v údolí a obědváme.

Cesta pokračuje dál do údolí. První jsou dva hlubší brody. Posléze se dereme křovím a vysokou travou a mně napadá jestli už není ten pravý okamžik zastavit a počkat, až se budeme vracet protože dál to nejde :D Nakonec neuposlechnu svůj vnitřní hlas a jedu za kluky dál. Úzká stezka se pak prodírá pod padlými stromy až nakonec končí. Co dělat, otáčíme se tedy a domlouváme se že budeme pokračovat dál po kamenité cestě údolím. Jedu první a tak se spontálně rozhoduji zaject si trochu svižnou jízdu. Beru tedy za plyn a letím s větrem o závod.

Letíme údolím po kamenité cestě s velkými loužemi kamením a řadou příčných lavic. Kočka příjemně kopíruje terén a tak zkouším i dva tři skoky. Ve zpětném zrcátku sleduji Páju, který se nechal rychlou jízdou unést stejně jako já a tak svištíme jako o život.

Zhruba po 15 kilometrech dorážíme k Dunaji kousek za vesnici Drencova. Fíha byl to fofr. Čekám, že kluci budou nadávat, ale u občerstvení se shodujeme, že to byla super jízda. Domlouváme se, že při první příležitosti od Dunaje opět odbočujeme a to také zhruba po dvou kilometrech děláme ještě před vesnicí Sichevita. Podél potoka pak míříme na několikrát navštívené Rovensko.

Říkám si, že už pojedeme kliďánko ale jak se před námi vyloupne teréní cesta kluci vpředu berou za plyn a zase pelášíme.

V jeden okamžik míjíme obrovskou jámu, kde kus cesty odplavila voda. Sakra tam vletět v té 80tce tak je zle. Chvíli se krotím, ale prostě to nejde chceme si užít poslední den a tak opět skáčeme přes brody a kameny. Dneska je to opravdu paráda s velkým P. Zastavujeme víceméně až v Rovensku a jak tak pozoruji všem září oči. Tak tohle je Rumunská jízda :)

Usedáme na lavičku na náměstí a paní kvůli nám přichází otevřít krámek. Nakupujeme tedy pár suvenýrů já si k tomu beru limonádu a výborný domácí čokoládový rohlík.

Usedám na lavičku pod lipou a vychutnávám poslední okamžiky tady. Rohlík nakonec není čokoládový, ale meruňkový to však moc nevnímám. Hlavou mně běží, že ten týden byl strašně krátký a utekl jako by to byl den.

Rozjímání pak naruší česká rodinka, která k nám usedá a tak si popovídáme o tom, jak se zde žije.

Po občerstvení usedáme na stroje a již o skok pomalejším tempem míříme do Sopotu Nou. Naposledy smáčíme stroje v potoce a pak neomylně míříme přes hřebeny hor ke Gerniku. Kousek před Gernikem narážíme na klasické místo, kde jsme doposud ztráceli červenou značku. Vydávám se tedy do stráně u které pokračování značky tuším a v zápětí ji nacházím. Volám na kluky a pouštím odvážnějšího Silvera před sebe.

Sjezd ke Gerniku je opět adrenalinový, zejména v jedné pasáži, kde je opravdu příkrý náklon ze stráně. Zastavuji u posledního záchranného stromu a poslední pasáž čtyřkolku vedu :) Přeci jen jsem to sem nepřijel rozbít. Když nasedám pokračujeme slalomem mezi stromy dolů do údolí. Hned jak si řeknu „uff je to OK“ tak se opět dopouštím chyby a následuju Keepera, který svahem objíždí kamenitou cestu. Na jejím konci v průkém náklonu jedu opět po dvou kolech.

Nakonec vše končí dobře a tak po kamenité cestě dorážíme bez potíží do Gerniku, kde usedáme jako již tradičně na zahrádce u hospůdky.

Popíjíme a shrnujeme celý týden. Po chvíli se k nám přidává místní usedlík. Dědeček strhaných rukou i rysů, který denně míjí naše stavení při odvádění krav na pastvu. Posloucháme vyprávění o jeho těžkém životě a když nám pak zazpívá krásnou českou lidovku jsme vyloženě dojati. Keeper s Tlusťochem odjíždí na večeři, my se Siverem a Pájou zůstáváme a ještě chvíli klábosíme.

Když pak dojíždíme k Merhautům na veřeři připraví si pro nás paní domácí překvapení a tak je dvůr zamčený a na nesmělé zaklepání nás vítá s holí v ruce a pořádným hubováním jak že se to chodí z hospody :D

Večer je pak ryze nostalgický a nebudu zastírat, že se mně ta nostalgie vtírá i když píšu tyto řádky. Tedy je ukončím pouze tím, že to bylo opravdu ale opravdu neskutečně krásné .

Najeto 152 Km za 8 hodin

Trasa ke stažení zde : 4.5. sesty den.gdb

Deník druhé skupiny (zapsal Johaník):
Ráno jsme se obě partičky zajeli vyfotit k ceduli Gernik a pak se vydali směrem ke mlýnkům, kde nás čekal lehce extremni vyjezd, který jsme nakonec nedali, přeci jen byl hodně extremni :-) Od mlýnků jsme se tedy vydali dále směrem k Rovensku, cestou pár zastávek, focení a jinak pohodička, dále pak několik rychlostních zkoušek po neznámých cestičkách, paráda :-) V Rovensku jsme si dali chvilku pauzu, napsali několik pohledů a pokračovali směrem na Luibcovou. Odbočili jsme do výjezdu, který jsme si dali první den, výjezd nádherný a krásně projetý hned napoprvé. Nad výjezdem jsme si dali polední picnic a pak už pomalu zpět směrem na Gernik. Ve vesnici pod Gernikem jsme si dali opět trošku potoků, vymýt podvozky a pak několika kilometrová RZ do kopců až do Gerniku, jako parádní zakončení perfektního týdne v Rumunsku.