Všeradický orienťák

Je pátek 17.5.2013 a přišel čas naší letos první tuzemské akce tedy pravidelného orientačního závodu, který byl tentokrát pojmenován „Všeradický orienťák“. Ubytování a vůbec místo konání celého závodu tentokrát vybrali kluci Bimbajsové a to v penzionu Zámecký dvůr ve Všeradicích. Víkend předtím proběhlo tradiční trasování závodu, takže jsme s kluky od Berounky najeli a vyznačili trasu, kterou Keeper zaznamenal do GPS a já pak vytvořil tištěné podklady.  Rozhodli jsme se zopakovat model z „mikulášské“ tedy jsou na vyznačených bodech umístěny kartičky, ze kterých se zapisuje tajenka. Nově jsme pak ještě na trasu přidali dvě kontrolní stanoviště s doplňkovou soutěží. Odpoledne tedy přijíždíme z práce naházíme věci na korbičku expediční Z6tky a s Jaruš vyrážíme směr Všeradice, kam dorážíme zhruba kolem 18 hodiny. Před penzionem už stojí zhruba 20 čtyřkolek a jednotliví účastníci připravují stroje na zítřejší akci. Přijíždí nás pozdravit i Duffy, který pak pokračuje na offroad do Dobřan. Kluci ale přesto z jeho dodávky vytáhnou nový brutální závodní speciál CA a testují ho alespoň na pakrovišti u penzionu (je to skutečně bestie).  Kromě známých tváří přijíždí i několik zcela nových tak se seznamujeme a usedáme do hospůdky, kde probíhá družná zábava, kterou trošku kalí naprosto tragická obsluha a personál penzionu.

Kolem 11 v noci přijíždí Plzeňáci a hlavně náš Pája sluníčko :D. Ten měl týden předtím narozeniny a tak je s ním řádně zapíjím (akorát tu tequilu jsme měli vynechat). Jak se láme noc s ránem jdou postupně všichni spát, takže také kolem půl páté ráno uleháme abychom v 9 hodin ráno vstali na snídani :D. Po snídani začínáme chystat stroje a přijíždí zbytek účastníků. Nakonec se na startu sejde něco přes třicet čtyřkolek.  Kluci Bimbajsové odjíždí, aby připravili první kontrolní stanoviště s týmovým slalomem na čas. Já s Jaruš a Kamzíkem zůstávám na startu a dávám dohromady týmy, kterých nakonec startuje 6 a to Dudáci, Teplice, Luční jezdci, KH a spol, Plzeň, Křešín. Když všechny týmy odstartují vyrážíme s Kamzíkem na Ranč do Malkova, kde je oběd a druhá doplňková soutěž. Na místě nečekáme ani 5 minut a přijíždí tým Plzně, a to přesto, že startoval jako druhý. Jejich navigaci zajišťuje nový pár účastníků Kankx a jak je vidět tito zkušení motorkáři navigují skutečně brilantně. Vzápětí mně opět odbourává Pája, který v ruce svírá šneka (s ním už přijel) a hlásí „tenhle novej kamarád se mně celou cestu lepil na paty :D“. Prostě Pája :D.  Než tým pouštíme na oběd probíhá soutěž ve skládání gola sady, kde se ukazuje soutěživost některých týmů, takže opět probíhá bujaré veselí. Není bez zajímavosti, že na akci dorazil i stroj JM Gladiátor X8 upravený od Adrenalin sport (Perník), který jste měli možnost vidět na stánku firmy Journeyman na letošní výstavě Motocykl v pražských holešovicích. Mašina vypadá i jede skutečně parádně a její majitel jí rozhodně nešetří. Akci absolvoval s malým synkem a padlý strom v jedné lesní pasáži, který všichni objížděli dal napřímo, což odnesl prasklý nášlap, ale to k těmhle offroad radovánkám prostě patří :D.

Na Ranči se pak postupně střídají všechny týmy. Dávají si oběd a pak pokračují dál na vyznačenou trasu. Obsluha na Ranči Malkov je narozdíl od Všeradic naprosto skvělá, celý personál je velmi ochotný a tak už je jasno, kde bude náš příští orienťák sídlit. Když všichni odjedou jdeme ještě s kluky Bimbajsovic na oběd a pak pomalu jedeme směr Všeradice, přičemž zastavujeme na offroad trati a v lomu trošku zablbnout. Mladý Bimbajs řádí na jeho novém CA jak utržený ze řetězu a dává všechny nové výjezdy. Nechávám se trošku hecnout a tak se Z6tkou zdolávám tři z nich, jen ten poslední nehorší raději nechávám být :D Přeci jen je to v písku a já bych se tam s autíčkem určitě zahrabal.  Když doblbneme pípne mně v kapse mobil a přichází první SMS s tajenkou, která potvrzuje, že tým Plzně zdolal celou trasu. Vzápětí přichází zpráva od týmu Křešín a tak rychle směřujeme do Všeradic, kde už na nás kluci a děvčata čekají.  Usedáme tedy ke stolu dát dohromady vyhodnocení závodu. Počítá se celkový čas, ze kterého se odečítá doba strávená na obědě a dle pořadí v doplňkových soutěžích se od celkového času odečítají bonusové minuty. Pořadí je překvapivě vyrovnané a mezi Křešínem a Plzní rozhodují skutečně minutky. Na třetím místě pak zůstávají dva týmy a to Teplice a Dudáci a tak nám nezbývá, než učinit rozstřel, jak jinak než zábavnou formou :D. Bimbajs tedy pohotově kupuje dvě pivka a každý tým volí svého šampiona, který zkusí pivko zdolat rychleji. Teplice však mají Pirdu a ten pivo vdechne takovým tempem, že nestačíme ani sledovat a vyhrává s náskokem více než půl pulitru :D.

Když dorazí všechny týmy, tak vyhlašujeme vítěze a rozdáváme drobné ceny od sponzora Shock Energy a Atv-expedice.cz. Závod vyhrává tým Plzeň, v těsném závěsu je tým Křešín a třetí místo nakonec vybojoval tým Teplice. Po rozdání cen většina účastníků odjíždí k domovům a zůstává jen Bimbajs family s klubovnou pohodářů, kteří na akci náváží nedělním výletem po okolí. Bylo to fajn přijela bezvadná parta a my se už teď těšíme na další akci. Na závěr děkujeme všem co přijeli i všem co pomohli s organizací.

Jako bonus parádní fotoalbum od návštěvníka Kankx : http://photo.kankx.com/2013_vseradice/

Text: Vojtěch Lysenko (mrtvolka)
Foto: Vojtěch Lysenko (mrtvolka)