Výstava Motocykl 2014

Rok se s rokem sešel a nastal čas tradiční výstavy Motocykl, která se konala ve dnech 6.3 – 9.3 na výstavišti v Praze – Holešovicích.  My (tedy ATV-Expedice.cz) jsme stejně jako loni měli díky firmě Journeyman.cz možnost se výstavy zůčastnit jako vystavovatelé a vybudovat si v rámci největšího čtyřkolkářského stánku svojí malou prezentaci. Loni jsme hodně vsadili na interaktivní podobu a tak jste na stánku měli možnost shlédnout videa z našich cest společně s komentářem účastníků. Letos jsme naopak vsadili na prezentaci vyloženě realistickou :D, takže jsme pro účastníky přistavili expediční stroj Journeyman Gladiator Z6 EFI EX přesně ve stavu jak se vrátil z poslední expedice. Stánek pak doplnila prezentace parádních fotografií z expedičních cest (z fotoaparátu Honzy Kaňkovského)  a samozdřejmě jsme byli návštěvníkům k dispozici pro případné dotazy. Kromě nás nepříliš fotogenických jedinců pak náš mini-tým doplnily dvě sličné expediční hostesky. Jak jsme čekali tak se také stalo a expediční SBS budila veliký zájem návštěvníků každý si musel sáhnout na kousek toho Rumunského bláta a návštěvníci nás zahrnovali spoustou dotazů jak je stroji tak k cestování v zahraničí.  Zde tedy chceme poděkovat všem co nás navštívili a dodali nám energii do dalšího snažení na vylepšení tohoto webu. Dost ale o nás, jelikož my jsme byli na celé výstavě jen taková ta pověstná kapka v moři. Takže co jste ještě mohli vidět a co nám přišlo zajímavé?

images039  images042  images050

KM Racing
Hned při vstupu do areálu na návštěvníky čekala lahůdka v podobě vystavených závodních Dakar speciálů. K vidění byly obě závodní Liazky a dokonce i závodní tým který ochotně odpovídal na dotazy návštěvníků. Po prohlédnutí těchto monster však oko čtyřkolkáře neomylně zamířilo k dalšímu vystavenému speciálu a to závodní Yamaha TDM 900, kterou sedlá pětinásobný vítěz této kategorie Josef Macháček. Obrovská na zakázku vyráběná nádrž, upravený svod výfuku, maska z Raptora, maximální rychlost 147 km/h, spotřeba 12l/100 km no prostě monstrum jak má být.  Prezentaci závodního týmu pak doplnil taktéž závodně upravený motocykl Yamaha 450WR.

images058  images088  images083

Trial Team Beroun
Další zastávka každého navštěvníka musela byla zákonitě malá trialová trať pod taktovkou Trial Teamu Beroun, na které se proháněla omladina. Junioři bez ohledu na svůj věk předváděli bravurní kousky na leckdy krkolomných překážkách. I ti nejmenší špunti na nás působili jako by se narodili s motorkou pod zadkem :D. Moc pěkná podívaná a my držíme palce a přejeme týmu hodně sportovních úspěchů.

images003  images009  images013

Journeyman
Když se návštěvník protloukl přes stánky s občerstvením do výstavní haly narazil víceméně hned po vchodu na největší ale i z našeho pohledu nejzajímavější stánek výstavy a to prezentaci Journeyman. Už loni stánek naznačoval, že  se nebude držet lety zažitého standardu a že se budou ukazovat zajímavosti a na stánku byl například k vidění závodní speciál SMC Jumbo Martina Maláta. Letos ale dovozce opět posunul laťku a stánek byla jedna zajímavost vedle druhé.

images014  images040  images049  images031

  • FR-ATV Guardian – Jumbo 720R Long
    Lehký taktický vojenský ATV. Opravdový speciál, tedy Jumbo 720 v kamufláži a vojenské úpravě. Stroj, ve kterém by jste ten sériový hledali jen těžko, vybavený rámy a nosiči na zbraně a munici,  speciálně utlumený výfuk, noční vidění no prostě zajímavost jako řemen. Tenhle stoj budil po celou výstavu neskutečný zájem a když pominu svoji povahu pacifisty určitě bych si s takovou hračkou uměl představit odpoledne někde v lomu nebo na cvičišti :D.
  • Gladiator XXXXL
    Říkáte si to je přece rarita to není na samostatnou záložku :D. Ale je. Journeyman kompletně renovoval legendu a to nejdelší čtyřkolku na světě, která dostala nové barvy, prořezaný podsvícený bok, parádně sladěné rámy a na zakázku vyšitou sedačku. Tenhle raritní kousek přilákal snad každý objektiv a je pouze škoda, že nebyl venku protože by asi nikdo neodolal tomu se svézt.
  • Gladiátor 510 trialistů Dvořákových
    Další závodní lahůdka. Tenhle stařeček, který už zamotal hlavu leckterému modernějšímu a našlapanějšímu stroji. Mašina to vizuálně příliš nezajímavá o to větší ale bojovník. Návštěvníci měli možnost shlédnout i celou sadu pohárů, které tenhle nesmrtelný stroj vyjezdil v seriálu závodů ATV Trial Cup jehož prezentaci jste také mohli na stánku JM navštívit.
  • SMC Gladiátor sport – Lady edice
    Tahle čtyřkolka není na trhu dlouho jde víceméně o sportovní edici SMC Jumbo 720R, které jsme dlouhodobě testovali loňský rok. Zde byla k vidění parádně vyšperkovaná dívčí edice. Bílé provedení disků, parádní polepy a v neposlední řadě na zakázku vyšívaná sedačka. Krásný kousek kterému jsme záviděli ty dívčí prdelky co se na něm v průběhu výstavy vystřídaly :D.  Jestli si teď říkáte, jak je možné, že jsme zatím SMC Jumbo sport netestovali pak vězte, že to určitě v co nejkratší době napravíme!
  • SMC Jumbo 720R – onroad
    Tenhle stroj znáte velmi dobře. Loňskou sezonu jsme testovali SMC Jumbo 720R, protáhli ho Slovinskými alpami, Chorvatským pobřežím a řadou expedičních cest v Rumunsku včetně zimního lednového hardcore. Pak si vzal mašinu do parády Koncák a teréního otloukánka přetvořil na silniční speciál, aby s ním záhy vyrazil po ose na Balaton. Ano ! Skutečně je to ten stroj a skutečně stále bez poruchy jezdí. Zde na výstavě jste měli možnost shlédnout tuningové orgie, které na něm Koncák realizoval. Snížený podvozek, maska ze SMC Jumbo 302 (aby toho nebylo málo tak modře podsvícená), bíločerné doplňky, zakázková sedačka, přední ochraný štít, gripy, atd.. Tenhle stroj se může jen líbit nebo nelíbit ale jedno je jisté druhý takový nepotkáte.
  • Gladiátor X8 V-twin EFI
    Dvouválcová osmistovka budila i po dvou letech prodeje zasloužený zájem návštěvníků.  Silný motor (63HP)  o kroutícímu momentu 72Nm ve standardní ceně za 194 000 Kč prostě zaujme. Unikátní možnost, kdy jste si na výstavě prohlédnete naleštěnou plně vybavenou variantu a v případě zájmu si na vnějším polygonu rovnou vyzkoušíte jízdu dělá výstavu skutečně jedinečnou. Možnost svezení  na strojích, které JM k vyzkoušení přistavil využilo i letos stovky účastníků.
  • Gladiator Z8 V-Twin EFI
    Novinka loňského roku tedy silnější varianta námi testované Z6 EFI EX.  Tuhle krasavici pohání dvouválcový motor z Gladiátora X8 což dává vozítku daleko lepší jízdní dynamiku a učiní relativně pohodovou výletní jízdu, kterou poskytuje Z6 o dost zajímavější a sportovnější. Naše porovnání strojů najdete zde.

No a tento výčet by mohl dále pokračovat jelikož bylo na stánku k vidění mraky dalších strojů (UTV Gladiátor 830 EFI, Gladiátor X6 EFI, dětské čtyřkolky SMC Buzz50 / SMC Ram 90) ale i spousta doplňků jako vyvážečka na dřevo, zajímavě řešená převozní tyč pro dětské čtyřkolky atd. atd..

images016  images004  images005

Quad-motoshop
Na další zajímavý stánek narazil každý návštěvník záhy a to ve středu hlavní haly u prodejce čtyřkolek Quad-motoshop.cz. V tomto stánku jste měli možnost shlédnout nabídku strojů značky Polaris, Cectek a Masai.  Zde vybíráme to nejzajímavější:

  • CECTEK QUADRIFT 500 EFI
    Tahle čtyřkolka také není nic nového ale stále je to skutečně zajímavý kousek pro každého, kdo nachází největší zalíbení na čtyřech kolech na asfaltu. Motor o obsahu 500 ccm a výkonu 30kW při 7000 ot./min., nízko postavené težiště, široká kola, výkonné elektronické vstřikování.
  • POLARIS RZR XP 1000 EPS
    Opravdové lákadlo na tomto stánku bylo to nejsilnější co Polaris v kategorii SBS nabízí. Parádní a výkonné vozítko s motorem o obsahu 999 ccm a 107 Hp, který poskytuje 80% maximálního točivého momentu již od 3500 ot/min.  Duální škrtící klapky a inovovaná převodovka PVT. Nastavitelné odpružení Walker Evans, unikátní zavěšení dvojitých ramen. Je vyšší a lépe ovladatelné než jeho předchůdci.  Každý kdo má rád SBS musel u tohoto krasavce zastavit.

 

  • Polaris Scrambler 1000 EPS
    To nejsportovnější a nejdravější co Polaris ve čtyřkolkách nabízí. Brutální čtyřkolka poháněná dvouválcem o zdvihovém objemu 952cc, který stroji poskytuje sílu 89 Hp. Sportovní odpružení FOX podium, duální výfukový systém. Zdá se, že strojům CA Renegade roste silná konkurence.

 

 Na stánku pak byla k vidění i řada dalších již dobře známých strojů značek Polaris, Masai, Cectek atd..

Goes
Trojici velkých čtyřkolkových expozic již tradičně uzavírala firma Goes.  Která představila široký sortiment pracovních čtyřkolek a příslušenství. Shlédnout jste mohli stroje GOES 625i , Goes 520 MAX, UTV Goes CUV 625i, GOES 525 MAX, či UTV Linhai.  Stánek doplňovala video prezentace z Expedice Izrael (jsme partnery), kterou část účastníků podnikla právě na strojích zapůjčených firmou Goes.  Za zmínku také  stojí vystavený dětský závoďák Goes 100 MXR Racing.

images032  images111  images113

Quadpoint
Mezi menší avšak nikoliv nudné či nezábavné expozice určitě patřil stánek firmy Quadpoint specializující se kromě prodeje i na různé úpravy a doplňky ke čtyřkolkám. Na stánku bylo k vidění velmi pěkně upravené a orámované Journeyman UTV 830.

images018  images019  images054

RWD Shop
Další zajímavou prezentaci čtyřkolkových úprav předvedl ve svém stánku RWD shop který představil stroj Arctic Cat v bahenní úpravě s chladičem proklatě vysoko (ten chladič jsme potkali v rumunsku pozn. redakce) , Pěkně orámovanou modrobílou Journeyman X8 se stylovými barevně laděnými návleky pro zimní období a nakonec lahůdku tedy Expediční Can Am v arktické výbavě (přídavné nádrže, sněžné pásy, nosiče na expediční bagáž atd.)

images068  images072  images030  images056

Tímto výčtem je asi čtyřkolkářská ale i ta nejzajímavější část výstavy uzavřená a lze konstatovat, že čtyřkolky té letošní výstavě skutečně dominovaly. Expozice motocyklů je víceméně každý rok stejná ale i tak se vyplatilo dorazit, protože většina vystavovatelů čtyřkolek pochopila, že prezentovat to co je k vidění bežně na prodejnách nemá smysl a tak byly k vidění opravdové speciality. Další co výstava přinesla byla řada setkání s přáteli a Vámi čtenáři za což děkujeme.

Tedy tím článek uzavírám a gratuluji všem co se dočetli, až na samotný konec :D

Text: Vojtěch Lysenko
Foto: Vojtěch Lysenko

2 komentářů k Výstava Motocykl 2014

  1. […] Jak jistě pravidelný čtenář našich deníků a reportáží ví, je naprostá většina našich akcí offroadových a asfaltu se snažíme vyhýbat. Jelikož ale existuje docela početná skupina výletníků „pohodářů“ co se náročnému terénu vyhýbají, rozhodli jsme se vyzkoušet víkendový výlet čistě po asfaltu, a to do končin, které se víceméně ani jiným způsobem navštívit nedají. Tuhle akci jsme pojali i jako další z testů dlouhodobě testovaného stroje JM Gladiátor X8 Elka Edition, abychom pro ty z Vás, kteří by se rozhodli užívat jej spíše na silnici (obecně koluje spousta fám o tom, že delším provozem na čtyřkolek na silnici odchází řemeny, mizí oleje , trpí motor atp.) otestovali, jak je na takové cesty vhodný. Jako cílovou destinaci jsme vybrali ledovcová jezera Solné Komory (Salzkammergut) v Rakousku. Náš expediční „minitým“ tentokrát doplnili přátelé Koncákovi s jejich silničním speciálem SMC JUMBO 720R (mohli jste vidět na výstavě Motocykl). […]

  2. Lukáš napsal:

    No velká škoda, že jsem se tam letos nepodíval… :’(

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>