Deník – Expedice začíná

Dnes nastává dlouho očekávaný den D a my konečně odjíždíme na další ATV Expedici do Rumunského Banátu. Nakonec vyrážíme v sestavě:

Pája – Suzuki KQ
Bimbajs senior – Polaris XP 850
Bimbajs junior – Polaris 800
Sýkorka – SMC Jumbo 720 R
Blaženka – Journeyman Gladiátor
a já Mrtvolka – Expediční SMC Jumbo 720 R

Kolem 3 hodiny přijíždí Pája a tak nakládáme čtyřkolky balíme náhradní díly, jídlo a vybavení. Poučeni z minulé cesty spěcháme, abychom na místě srazu byli v čas.

Na benzínku, kde máme sraz přijíždíme zhruba s hodinovým předstihem a tak polepujeme čtyřkolky expedičními samolepkami tankujeme nádrže a čekáme na Bimbajse. Ti naopak přijíždí s hodinovým zpožděním. Nakonec tedy na cestu vyrážíme zhruba v 7 hodin večer. Cesta ubíhá parádně a tak jsme za pár hodin na Slovenských hranicích, kde kupujeme dálniční známku pro Slovensko a Maďarsko a frčíme dál. V Maďarsku stavíme na benzinové pumpě a zjišťujeme že jsme na vleku píchli kolo probíhá tedy hever lepení a nafukování. Kluci spravují a já se jim při tom luxusně pletu. Najednou si všímám, že na benzinku, za kterou stojíme přijelo nějaké auto a na vozíku zahlédnu bílou čtyřkolku. Je to neuvěřitelná náhoda protože to je Duffy a Marineman s bráchou, kteří také vyráží do Rumun a volali, že vyráží pár hodin po nás s tím, že nás možná někde chytnou :D To, že zastavíme na stejné pumpě v Maďarsku by nás ale nenapadlo. Takže chvilku pokecáme a pak frčíme dál.

Pája pořídil nové vozidlo a tak cestujeme skutečně komfortně a tedy ráno dosahujeme Rumunských hranic. Vybíháme k okénku abychom koupili rovinětu ale obsluha hlásí, že jim nefunguje internet a že musíme popojet na benzínku zhruba 15km dál. Nemáme z toho dobrý pocit ale vyrážíme. Benzínku nacházíme a tak Bimbajs kupuje Rovinětu. Pája ho následuje ale po zadání jeho SPZ systém kolabuje a obsluha benzínky nás posílá do háje s tím, že systém je „kaput“. U obsluhy ještě zjišťuji, že rovinětu prodává z benzinek pouze Petrom a tak po cestě hledáme jinou. To se podaří až v Temešváru, kde Bimbajs dokupuje jeden den ( nejprve jsme to spočítali špatně a koupil si o den méně) a na řadu přichází Pája a následuje tradiční chyba, kdy je zadána jeho SPZ a systém je rázem kaput. Z toho už nelze nemít srandu a tak mezitím co my se bavíme Pája vytrvale masíruje obsluhu až nakonec získává rovinětu a to né jen tak obyčejnou rovinětu ale také o den kratší J Už ale nemáme energii dále to řešit a tak pokračujeme směr Gernik. Cesta je náročná. Rumunské silnice jsou samá díra a tak do Gerniku přijíždíme až kolem poledne.Sýkorka a Blaženka jsou již na místě a střetáváme je při čištění Sýkorova chladiče.  Řidiči toho mají plné kecky avšak sílu jim zpátky rychle dodá vynikající oběd, který pro nás připravila paní Merhautová.  Po obědě se jdeme ubytovat  a skládáme stroje. Zhuba ve dvě hodiny navrhuji učinit zahřívací jízdu a tak vyrážíme já, Bimbajsové a Pája. Sýkorka a Blaženka zůstávají u Merhautů.

Jako cíl odpolední projížďky stanovujeme nedaleké údolí s vodními mlýnky a tak stoupáme na hřeben a snažíme se si vybavit, ve kterém že údolí mlýnky vlastně byly. Testujeme orientační smysl a tak nás nejprve Pája navádí na cestu která končí strmým sjezdem ježděným jen na motorkách . Otáčíme a při stoupání zpět na hřeben zažíváme první střet s pasteveckými psi. Funguje již ověřené že se pejsci zpravidla vrhají na první čtyřkolku se kterou se proběhnou a na ostatní kašlou :D Bohužel jsem první čtyřkolkou já ( jezdíme s Pájou vždy první a poslední a když se točíme vede ten druhý) takže si pejsky dávám pěkně ve stoupání s příčnou lavicí :D je to radost ale vyceněné zuby pár centimetrů od lýtka ze mě za pár vteřin dělají závodníka. Naštěstí to pejsek vzdává ale již teď mohu prozradit, že si téhle zábavy ještě užijeme :D .

Jako nový vedoucí pak zase já zcela neomylně vedu skupinu do špatného údolí :D Nakonec se nám ale cesta vybaví ukáže se, že Pája si pamatuje více než já a tedy údolíčko nacházíme. Bimbajs senior si po cestě stěžuje, že mu Polárka stále chcípá a vypadá to na vadný kontakt asi u baterie. Chvilku se tedy kocháme a blbneme u mlýnků a pak směrujeme zpět do Gerniku, kde máme v 18:00 hodin sraz s jinou partou (Roman Patrol, JardaQuad, Michal 05, Árny atd..) asi hodinku s kluky sedíme v hospůdce pak se loučíme. Kluci jedou na Rovensko balit a my uháníme na luxusní rumunskou večeři.

Najeli jsme asi 20Km terénem a víceméně jsme splnili cíl a v rychlosti ozkoušeli stroje. Bimbajs ještě opravuje kontakty a dá se říci, že jsme na zítra na vlastní začátek akce připraveni .