Exkluzivní rozhovor s Ollie Roučkovou
Podařilo se nám k rozhovoru v rámci podpory našeho začínajícího webu přemluvit naší kamarádku, ale hlavně vynikající závodnici na čtyřkolkách Ollie Roučkovou. Ahoj Ollie nejprve díky, že sis našla čas na pár zvědavých otázek a že se našimi čtenáři podělíš o své zážitky a zkušenosti z tvé, jak jsem si někde přečetl zatím osmileté závodní kariéry.
Začneme otázkou na kterou jsi jistě už zvyklá :D. Tedy, co přivedlo křehkou slečnu k takovému sportu, jako jsou závody čtyřkolek a jak se ti závodí obklopená mužskou konkurencí.
Ahoj závodníku děkuji za oslovení a pojďme se pustit do rozhovoru, ale pozor neprozradím vše :). Ke 4kolkám mě přivedl jednoznačně můj tehdejší přítel, randění na 4kolce bylo romantické, zprvu nenáviděné a odsuzované. Dodnes s úsměvem vzpomínám na ten děs a hrůzu, kterou jsem při první vyjížďce zažila. Šlechtila jsem se x hodin před zrcadlem, pak mi na hlavu miláček hodil škopek s plexy, a první, co bylo, že se mnou projel každou kaluž, co viděl. Dodnes ani nevím, jak jsem se za řídítka dostala, ale tam někde v prehistorii na mě skočil benzínový bacil. Pak už to byl rychlý spád, 4kolkám jsem propadla naplno. A jak se mi závodí mezi mužskou konkurencí? Co myslíš, jaké to je být mezi 30 muži jediná žena :)
Letos jezdíš na novém super stroji, můžeš nám o něm něco prozradit?
Mašina je exkluzivní, je to mazel do nepohody, prozradit mohu jen to, že mi mašinu poskládali přímo na míru a je stavěná opravdu a jen na závody. Vyjížďky i trialek by mašina sice také zvládla, ale její předurčení je na Cross Country race. Zakázková stavba na míru tohoto nejslabšího zástupce modelů Renegade je určena pro ženu, a od toho se odvíjí i celkový face lift. Veškeré doplňky a úpravy však jsou ryze závodního charakteru. Na stavbě se sponzorsky podílela firma ASP Group s.r.o., která dodala na speciál tlumiče FOX, řidítka Fasst, disky a pneumatiky americké firmy ITP. Novinkou je osazení tohoto modelu EPS – posilovačem řízení. Bez zásahu nezůstala ani řídící jednotka, palivový a chladící systém“ Víc si asi zájemci o podrobné informace přečtou v již uveřejněných článcích zde nebo tady.
Uvažuješ už o další sezóně a o tom na čem pojedeš ? Zůstaneš věrná značce Can Am a speciálu od Galaxy Bike ?
O další sezoně uvažuji, budu li moct a G4B si mně nechají pod svými křídly, zkusím se prohnat i další sezonou. A jakou, že to budu sedlat bestii příští rok? To záleží na konstruktérech, já jsem jen jezdec, to co mi posadí pod prdel neovlivním. Jediné co vím, že se nebude jednat o litra.
Další otázka se nabízí skoro sama sezóna 2012 se pomalu chýlí ke konci. Jaká byla pochlub se nám výsledky :D Víme, že je čím se chlubit.
Víš slovo chlubit nemám ve svém slovníku, nepotřebuji se honosit něčím co jsem si vyjela. Stále mám na paměti, že jsem skoro úplně normální baba a nic není na vždy. Sezona se díky speciálu a všem andělům strážným vcelku vyvedla jak na ČR půdě tak i v zahraničí:
MMČR Cross Country – Jinín 1, Bílina 5, Mariánské lázně 2, Radvanice sobota 1, Ředhošť sobota 1, Ředhošť neděle 1
BQC – Torgau 2, Dieskau 1, Weisse Erde 1, Jinín 1…
Endurance Masters – Janschwalde 3, Rottleben 2, Diehlo 3, Furwalde 1
XCC – Triptis 1, Walldorf 2, MArisfeld 5…
Závodíš tak říkajíc každý víkend to stojí mraky času a energie co rodina nevadí jí, že tě nemají doma a jsi pořád někde na trati ?
Rodina je ráda, že si oddechne :) Jsou to moje zlatíčka a oni vědí, že i když nejsem doma tak na ně myslím a vše vynahradím. Jediný kdo brblá je moje mamka, ta má všechny závody pečlivě zapsané v kalendáři a jak vidí skulinu tak musíme domky na sever. Tam už žádná výmluva nepomůže.
Závodění je o radosti ale určitě tomu tak není vždycky nastal už nějaký okamžik kdy jsi si říkala že se na to vykašleš a dáš se třeba na pletení ?
Jasně, že takové okamžiky byly, jsou a budou. Ale to pletení snad ani né, vždyť bych si se svou šikovností vypíchla oko. Určitě bych pletla samé 4kolky :)
Vídáme tě od bláta od hlavy až k patě jezdíš nezávisle na počasí dokonce i v -20 stupňovém mrazu existuje vůbec situace kdy by jsi prohlásila že nejedeš ?
Můžou živly zastavit živelnou pohromu? :)
Celá závodní sezona je určitě o spoustě financí a podpory víme, že to v dnešní době není jednoduché můžeš čtenářům prozradit, kdo tvoji famózní závodní kariéru podporuje a pomáhá jak po stránce sponzorské tak třeba i té neméně důležité psychické ?
Bez podpory sponzorů by se tato závodní sezona neobešla. Velkými a hlavními sponzory jsou Galaxy4bike ve spolupráci s Asp group. Tito dva velikáni mi bdí nad mašinou od začátku vzniku bestiálního speciála. Prolítneme li se ostatními sponzory, definovala bych je takto:
Nikita – civilní oblečení, od hlavy až k patě, Nikiťandy se o mě starají po celý rok, jak v létě tak i v zimně a to i snowboardění co se týče.
Addinol – oleje, maziva, voda… Bez nich by motorové srdce netlouklo vítězným rytmem.
SPY – brýle chránící kukadla a to vám povím i tato zdánlivě banální položka jezdci napomůže.
Oneal – kompletní záštita co se MX kolekce týče. Nemají to semnou lehké, stále chci něco nového a MX garderobu měním jako ponožky.
Adventuremenu – Amarouny v ČR podání, i strava jezdci finančně napomůže.
Skullcandy – bez sluchátek bych se na tréningu neobešla.
Ogio - batohy, kufry, a bágly… Do čeho jiného bch měla zabalit své harampádí než do Ogio batůžků.
PK-Weld, Thor, Big Shock …
Jsme na webu o cestování se čtyřkolkou ty s čtyřkolkou cestuješ tak říkajíc pořád i do zahraničí. Jaké země jsi již v rámci závodů navštívila ? A kde to bylo tak říkajíc nejlepší respektive kam se ráda vracíš ?
Ohledně závodů je tomu jednoznačně přilehlé Německo, tam se vždy ráda vracím a momentálně se jedná o jediné zahraniční závodní působení.
Existují nějaká doporučení, která by jsi závodníkům které láká účast na nějakém zahraničním závodě poradila ? Co sebou , na co si dát pozor atp. ?
Hodně veliký důraz bych kladla na zahraniční pojištění, cestovní pojištění a klidnou mysl při řešení jakýchkoli nepříjemných situací. Má Němčina neni moc valná, s Aj se domluvím za pomoci rukou a nohou, ale jde to. Jezdci kteří přemýšlí nad zahraničními závody se nemusí bát, vždy se všude domluvíte. Zahraniční závody vás posunou k jiným metám, napomohou v otevření nových obzorů a také vás posunou dál.
Jsi žena jak vypadá takové balení na cesty vystačíš si s jedním zavazadlem ? :D
Nikdy, jen jedno zavazadlo je strašně málo, vždyť si na závody musím zabalit dvojí komplety oblečení od bot po helmy. Pak ještě nějaké to holčičí prádélko, kupu mejdlíček, šamponky, fotoaparát s objektivy, tabletku, hadry…. Prostě to nejde, nikdy se nevejdu do jednoho zavazadla. Při snaze vtěsnat se do co nejméně zavazadel se mi skoro vždy podaří se narvat do 2 loďáků a jedné kabelky. Na expedice balím s přítelem na telefonu a beru si jen to nejpodstatnější, tam se jede na punk styl a kromě hadérků a svačinek si nebalím nic nepodstatného.
No a nakonec všichni tady fandíme expedičním výpravám vyrazila už jsi někam se čtyřkolkou jen tak za poznáním bez startovního roštu a nebo si to necháváš na později ?
Za poznáváním krás expedičního charakteru jsem vyrážela ještě před tím než jsem zapadla do koloběhu startovacího hrazení. Mezi mé vůbec první expedice se zařadila expedice v Rumunsku, poté jsem sáhla po expedici v Izraeli a nedávno jsem absolvovala expedici v Řecku. Do všech vyjmenovaných destinací se ráda vracím, nyní ležíme v mapách a plánujeme další expedici a to na jarní období.
No a otázka poslední co bude dál je nějaká vysněná meta nebo závod který by jsi opravdu ráda dala nebo rovnou nějaká bedna na které toužíš jednou stát ?
Metou vysněnou je PDV ve Francii v kategorii 4×4. Plus zdolání nových zemí v expedičních rytmech.
Ollie díky za rozhovor a přeji ti jménem celého portálu Atv-expedice.cz i našich čtenářů spoustu dalších úspěchů ať se ti zranění vyhýbají a doufám, že se spolu brzy při nějaké příležitosti opět uvidíme tak říkajíc za řidítky ..
Napsat komentář